Friday, June 29, 2012

Hidup Ini Untuk Menunaikan Tanggungjawab....

Assalamualaikum..

Alhamdulillah akhirnya dapat jugak menulis balik dekat blog ni walaupun dah beberapa bulan tak dapat meluangkan masa..

Daripada bulan 2 hingga hujung bulan 5 baru2 ni, ada beberapa keutamaan yang memerlukan komitmen yang amat tinggi.

Yang Pertama adalah berkenaan dengan kerja dimana project baru sudah hampir sampai pada kemuncaknya tetapi persediaan yang masih kelam kabut. Pendek kata haru biru la jugak sampai ada group member yang terpaksa membekukan cuti sendiri dan sabtu ahad pun datang kerja demi memastikan projek berjaya..

Dan dalam masa yang sama ayahanda yang tercinta dikampung berada dalam keadaan yang tidak sihat dimana mula2 hanyak anak jari kiri yang dipotong disebabkan gangren pada awalnya tapi berkesudahan dengan kaki terpaksa dipotong bawah paras lutut agar luka dapat sembuh.

Apakah tangunggjawab yang sepatutnya dilakukan oleh anda sekiranya anda bertembung dengan situasi yang begini.?

Tanggungjawab anda mungkin berbeza2, bergantung pada siapa diri anda samada anda adalah ditempat saya, ataupun anda suami/isteri , atau anda bos, atau anda anak2 buah kepada yang mengalami masalah yang sama di atas.

Alhamdulillah segalanya telah berjaya dilalui walaupun dalam hati masih banyak yang perlu dilakukan untuk ayahanda tercinta yang walaupun sudah sembuh dari luka tapi masih mengharapkan agar anak2 senantiasa ada di sisi ..

Moga Allah memberi kelapangan dan kekuatan kepada diri ini untuk dapat berbakti sebaik mungkin kepada ayanhanda tercinta..

Terima kasih tak terhingga kepada isteri, anak2, jiran2, adik-beradik, kawan2, bos-bos dan anak2 buah yang memahami dan banyak memberi sumbangan dan support!

Amin...

No comments:

Post a Comment